E - mail
Telefon
+48 723 567 965
kwadraturka@gmail.com
Odwiedź nas!
Strona www stworzona w kreatorze WebWave.
Na podstawie wieloletniej obserwacji udało nam się znaleźć działy najbardziej lubiane przez uczniów. Ktoś sceptyczny powie, że przecież nie istnieje dział godny polubienia… Może ten wpis to zmieni?
Proporcje, skakanka procentowa, obniżki i podwyżki, zamiana ułamka na procent i w drugą stronę… Brzmi przyjemnie? Jak najbardziej! Przyczyna uwielbienia procentów jest błaha, bo związana jest z szerokim zastosowaniem procentów w życiu codziennym. O wiele łatwiej uczyć się nam tego, co wykorzystamy podczas codziennych czynności. Procenty obecne są w wielu aspektach: na etykietach produktów spożywczych, na wyprzedażach, w bankowości, w ankietach… Można wymieniać a wymieniać!
Działania na potęgach charakteryzują się prostymi regułami, które są zazwyczaj rozumiane nawet przez największego laika. Większość uczniów ma zakodowane w głowie wzory na mnożenie i dzielenie potęg o jednakowej podstawie lub wykładnikach (jeśli ktoś nie pamięta – to ta malutka liczba u góry potęgi :)). Jest to dział szybko i sprawnie realizowany podczas zajęć, a u uczniów widać uśmiech na buziach, kiedy dochodzą do wniosku, że to wcale nie jest takie złe.
Odczytywanie danych z diagramów i wykresów, obliczanie średniej arytmetycznej i podstawy rachunku prawdopodobieństwa. Rzucasz sześcienną kostką do gry. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wyrzucisz nieparzystą liczbę oczek? Bez dłuższego zastanowienia odpowiesz, że to 50%!
Nawet, kiedy zagadnienie jest bardziej zaawansowane, z odpowiednim rozpisaniem danych jesteśmy w stanie rozwiązać zadanie. Spytałam uczniów, czym jest spowodowane to, że ten dział im tak łatwo przychodzi. Sytuacja jest podobna jak w przypadku procentów, ta namacalność, możliwość doświadczenia każdego z działów w codzienności, a do tego fakt, że jest to po prostu łatwe.
W Twoich rękach jest to, by tych łatwych zagadnień przybywało, a my chętnie Ci w tym pomożemy!